יום שני, 2 ביולי 2018

הסרת גרפיטי


ציורים על קירות, או גרפיטי, מהווים מפגע של ממש באזורים שונים ברחבי הארץ

במקומות שונים בארץ ובעולם ישנו נוהג של אנשים לצייר על הקירות. גם במידה ומדובר בציורים מעניינים, עצם הציור על הקיר הורסת אותו ולעתים אף את מראה הבניין, ולכן רבים מעוניינים להסיר את הגרפיטי שצויר על ביתם או בניינם. הסרת גרפיטי עלולה להיות מורכבת ביותר, אולם ישנן כמה דרכים כיום בהן אנו יכולים להשתמש בכדי לעשות זאת.

הסרת גרפיטי


אז מה משפיע על הסרת גרפיטי וכיצד ניתן להסיר אותו?

·         סוג הצבע: אחד הדברים המשפיעים ביותר על הסרת גרפיטי הינו כמובן סוג הצבע בו נעשה שימוש לשם יצירת הגרפיטי. צבעים שונים עשויים מחומרים שונים אשר עוברים תהליך שונה של התקבעות על הבניין, ולכן ישנם חומרים אשר יוסרו בקלות- לעיתים באמצעות סבון ומים- וישנם חומרים אשר ניתן יהיה להסיר רק באמצעות פעולות אגרסיביות.
·         סוג המשטח: גם סוג המשטח עליו צויר הגרפיטי משפיע על הסרתו. באופן כללי, ככל שהמשטח מחוספס יותר, כך יש לצבע יותר "נקודות אחיזה" בו, ולכן יהיה קשה יותר להסיר אותו. קירות של בניינים נעים בין טווח רחב של חספוס ולכן קשה להגיד מראש כמה חזק הצבע נתפס.
·         שיטות ניקוי: כיום ישנן שיטות ניקוי רבות לקירות חיצוניים בכלל ולגרפיטי בפרט- ניקוי בלחץ, ניקוי באמצעות חומרים כימיים ועוד. אחת השיטות הנפוצות לניקוי גרפיטי הינה התזת גרגירי חול, אשר "שורטים" את שכבת הגרפיטי ומסירים אותה מבלי לפגוע בקיר שמאחוריה. למרות האמור, כלל שיטות הניקוי עלולות להצריך תיקונים בצבע או בציפוי של הקיר לאחר סיום הפעולה.


כאשר מדובר בהסרת גרפיטי, חשוב לפעול במהירות ובצורה יעילה ונכונה

כמו כל לכלוך אחר, גם גרפיטי עובר עם הזמן קיבוע אל הקיר עליו הוא צויר, כך שככל שנמתין יותר זמן כך יהיה קשה יותר לנקות אותו. לאור האמור, חשוב להזדרז בכל הנוגע להסרת גרפיטי כאשר היום ישנו מגוון רחב ביותר של שיטות המאפשרות לנו להסיר את הציור בצורה יעילה ומהירה תוך פגיעה מינימאלית בקיר שעליו הוא צויר.

תגובה 1: